Welke gevelreclame moet ik kiezen?

2012-11-29 17.23.25Het kiezen en kopen van een gevelreclame is niet iets dat elk jaar voorkomt. Eigenlijk gebeurt dit maar een paar keer in de gehele levensloop van een bedrijf of organisatie.

Start-ups, naams- of logowijzigingen, fusies of overnames en verhuizing zijn vaak aanleiding om nieuwe gevelreclame aan te schaffen.

Het is belangrijk om hier goede keuzes in te maken. Een gevelreclame is immers niet alleen een flinke investering die dan jarenlang aan de gevel van het pand is verbonden, maar ook een aanschaf die heel belangrijk is voor de uitstraling van de organisatie naar de buitenwereld.

Past de gevelreclame bij mijn bedrijf?

Een gevelreclame moet natuurlijk passen bij uw organisatie. Het gebruik van uw eigen lettertype, logo, kleuren en huisstijl is evident voor de herkenbaarheid van uw organisatie naar de buitenwereld.

Maar de gevelletters moeten ook passen bij het pand waar de gevelletters of logo’s op worden gemonteerd. Materiaalkeuze, afmetingen, leesbaarheid zijn zaken waar op gelet moet worden. Moet de reclame worden verlicht of niet. Wat wordt de montagemethode, en kan dat ook worden uitgevoerd op deze locatie.

Vergunning nodig?

Daarnaast is het ook belangrijk om te bekijken of de gemeente (welstand) geen bezwaar zou kunnen maken tegen de voorgenomen gevelreclame en of het nodig is om een omgevingsvergunning aan te vragen alvorens de gevelreclame te plaatsen.

Laat u bij de keuze voor een nieuwe gevelreclame daarom goed adviseren. Bij voorkeur door een expert.

 

Auteur: Ronald Vermeulen | Tel. 06 41024082

Letterexpert.nl | ronald@letterexpert.nl